neděle 1. září 2013

Nedělní cyklotoulání

Dnes jsem si odpoledne zase vyrazil na kole, aby byla nějaké protiváha k těm knedlíkům a smetanové omáčce k obědu. A taky jednoduše proto, že mě baví krátké cyklopotulky, zvlášť když počasí celkem přeje.
Protože je poslední prázdninová neděle, snažil jsem se putovat radši co nejvíc mimo silnice, díky čemuž jsem vyzkoušel a poznal zase pár nových polňaček a zákoutí. Ve Zdicích na mě vybanul bubák nasprejovaný na zdi okolo hřiště, působil na mě jako varianta panáčka Michelin nebo nějaký jeho bratr Primeros-man, který sám sobě nasadil svěrací kazajku tvořenou sebou samým. Docela schíza, co?

Pár metrů od něj se mi otevřel pohled na soutok Červeného (na fotce přitéká zleva) a Stroupinského potoka.

Pokračoval jsem na Hředle a odtud na Točník. V jednom místě, kde cesta stoupala, jsem míjel studánku a využil tak důvod k zastavení a vydýchání, když se sám nabízel. V domečku chránícícm studánku si sršni stavěli pod střechou hnízdo, už to byla pěkná bakule. Vůbec si mě nevšímali a nechali mě udělat si pár fotek. Bohužel bylo málo světla a ruce se mi dost klepaly, což kvalitě fotek z mého kompaktu taky neprospělo.

Po dalších stovkách metrů jsem před horizontem cesty slyšel zvuk zvonečků. Na horizontu jsem pochopil. Stádečko koz a dokonce dvě kravky asi utekly z ohrady pod Točníkem a teď se potloukaly po okolí a volně popásaly, listí ze stromů kozám evidentně chutnalo. Nechaly mě projet a ani moc nenadávaly.

Neodolal jsem a opět si přes kukuřičné pole vycvaknul panorama hradu Točník s věží jeho staršího bratra Žebráku pod ním.

Po dalších kilometrech a nastoupaných stovkách metrů příjemnými lesními cestami Křivoklátska jsem dorazil k nejvzdálenějšímu bodu své cesty, pozůstatkům hrádku Řebřík. Jsou to vážně už jen takové valy a díra v zemi a nebýt cedule, bývalý hrad bych v tom nehledal. Zato jsem tu hledal kešku - a našel. Dalo by se říci babičku, založená roku 2005. Po zalogování a vložení putovního geocoinu jsem stočil stopu svého duralového oře k domovu.

Výškové metry jsem teď měl spíš ztrácet, ale ještě mě čekalo jedno výživné stoupání kolem Kublova a kopce Velíz, po výšlapu se fotopřestávka na vydýchání úplně nabízela.


Po přejetí Krušné hory a parádním sjezdu do Hudlic novou štěrkovou lesní cestou, kde jsem to mastil skoro 60km/h, jsem už po mnohokrát projeté asfaltce mezi poli a lesy a kolem bývalého vojenského areálu došlapal na Zdejcinu a užil si závěrečný silniční sjezd do Berouna.
Vlastně jsem ještě jednou zastavil, abych zvěčnil řádku balíků slámy, z nichž dva stály za trest na hanbě.

A taky abych splnil další úkol na Geospy - vyfotil bodlák :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat