pátek 6. září 2013

Frmol ve zdymadle


Už nějakou dobu mi v hlavě strašil jeden, musím přiznat ne můj vlastní, nápad na časosběrné video. Chtěl jsem ze série fotek vytvořit film, jak lodě proplouvají plavební komorou alias zdymadlem. Nedaleko místa zaměstnání se na Vltavě nachází jedno zdymadlo, kterým lodě překonávají rovnou dva pražské jezy najednou. Pořád jsem se k tomu nemohl dostat, na podzim to nějak nevycházelo, v zimě lodě moc nejezdí a není většinou ani moc světla a všechno je šedivé, na jaře už jsem se chystal, ale pak přišly povodně a bylo zase na nějakou dobu po ptákách. Až teď po dovolených jsem se konečně dokopal tam vyrazit.
Musím říct, že samotné focení není zdaleka tak zajímavé, jako výsledné video :-) Fotil jsem z mostu Legií, to je ten most mezi Újezdem a Národním divadlem. Stativ s foťákem, ač nalepený až na zábradlí mostu, zabral polovinu šíře chodníku. Musel jsem tam stát a překážet a chránit tělem stativ, protože kdyby mi do něj nějaký turista slepě kráčící s pohledem upřeným na Pražský hrad nebo na jinou starobylou památku nebo naopak na nějakou úplně nestarobylou kolemjdoucí studentku drcnul, tak by tím přinejmenší utrpěla kvalita výsledného videa (film složený ze snímků focených foťákem namířeným každou chvíli o kousek jinam by byl roztřesený). Připadal jsem si pitomě, jak tam překážím a neuhnu. Bylo to navíc dost nepohodlné, protože ten děj, který ja zachycen v několika málo sekundách filmu, trval ve skutečnosti asi hodinu a čtvrt. Celou tu dobu jsem tam na chodníku na sluníčku postával jako trubka.
Fotil jsem automatickou samospouští, jeden snímek za deset sekund. Video pak má frekvenci 20 snímků za sekundu a je složeno z cca 450 snímků. Subjektivně by se mi video víc líbilo, kdyby děj na něm byl pomalejší. Klidně by to sneslo exponovat každých pět sekund a kdyby náhodou byl výsledek moc pomalý a nudný, zvýšení fps na standrdních 24 nebo třeba na 30 by to doladilo. Taky je to bohužel foceno přímo proti slunci, ale nenašel jsem lepší místo, odkud by bylo na provoz v plavební komoře rozumně vidět.

Doporučuji sledovat přímo na youtube, nastavit kvalitu 720p a větší okno videa.


Žádné komentáře:

Okomentovat