neděle 16. srpna 2015

Hvězdné nebe nade mnou

Konečně jsem se rozhoupal a využil jsem příležitosti a zkusil udělat fotku noční oblohy se stopami pohybujících se hvězd. Trávil jsem týden cyklodovolené v Suchdole nad Lužnicí v chalupě skoro na kraji vesnice. Za chalupou na severní straně už bylo jen pole, navíc mírně do kopce, takže obzor trochu clonil případné světelné znečištění od lidských sídel ležících tím směrem.
Udělal jsem pár pokusných záběrů, podle kterých jsem jakžtakž nasměroval foťák a nastavil expozici a samospoušť. Pak už jsem chvíli zíral, jestli nezahlédnu přicházející Perseidy (bylo to 10. srpna) a přitom sluchem kontroloval, jestli samospoušť správně samospoušťuje. Když se vše zdálo býti v pořádku, nechal jsem stativ s foťákem atd. na kraji pole a zalezl do chalupy. Na tomhle místě jsem se krádeže fakt nebál a ani žádný déšť nebo vítr neměl přijít. Klidně jsem pak šel spát a nechal už to na baterii, kolik snímků zvládne udělat, než chcípne. Fotil jsem, dnes už můžu říct "starým", Pentaxem K10D. Zvládnul udělat asi 380 snímků s dvacetisekundovou expozicí. Na snímku je dráha, kterou hvězdy urazily (protože Země se přece netočí a je placatá) za 2 hodiny a 37 minut (pár sekund byla vždy přestávka mezi expozicemi). Ohnisko objektivu bylo 14mm, ale krát 1,5 kvůli crop faktoru formátu snímače APS-C.


Pro zajímavost ještě jeden z těch 380 snímků:


Příště to bude chtít fotit na místě s nějakým zajímavým objektem v popředí. Anebo to zfalšovat :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat